.About

Simone

Simone Witzig

Born in 1977 and raised in Switzerland close to Zurich, I've been accompanied by creativity my whole life. Creativity gives me the balance I need for living.

 

My creativity expresses in different ways. I sketch, paint, sculpture, take fotographs and I play music. For my artwork I like to let me inspire by nature and by people.

 

I had the chance to take some artistic classes (Studio class in Uster, Artistic Diploma High School in Zurich and Pre-Year at the artistic school in Zurich). Basically I acquired my skills self-taught.

 

On various occasions I exhibited my artwork. I chose the pseudonym «enomis». The interaction with other artists and the public inspires me consistently to new ideas.

 

Simone Witzig

Geboren 1977 und aufgewachsen in der Schweiz in der Nähe von Zürich, begleitet mich Kreativität mein ganzes Leben. Die Kreativität schenkt mir das Gleichgewicht, das ich zum Leben brauche.

 

Meine Kreativität kommt auf verschiedenste Arten zum Ausdruck. Ich zeichne, male, bildhauere, fotografiere und musiziere. Dabei lasse ich mich gerne von der Natur und von Menschen zu meinen Arbeiten inspirieren.

 

Neben einigen Ausbildungen (Atelierklasse im 10. Schuljahr in Uster, Gestalterische Diplommittelschule in Zürich und Vorkurs an der Schule für Gestaltung in Zürich) habe ich mir meine Fertigkeiten hauptsächlich autodidaktisch angeeignet.

 

Bei verschiedenen Gelegenheiten konnte ich meine Arbeiten schon ausstellen. Als Künstlername wählte ich «enomis». Der Austausch mit anderen Künstlern und Publikum inspirert mich mich und bringt mich immer wieder auf neue Ideen.